Laureaci konkursu języka angielskiego „Shooting Star” w Brukseli

Pierwszym etapem naszego wyjazdu studyjnego był wylot samolotem z Lotniska Chopina w Warszawie i przylot do National Airport w Brukseli. Na lotnisku przywitała nas niezwykła i entuzjastyczna przewodniczka Pani Maria Kozińska, która zabrała nas do miejsca noclegu w pięknym miasteczku akademickim Leuven. Po krótkim odpoczynku w towarzystwie asystentów Posła Andrzeja Grzyba oraz przewodnika udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Leuven to bardzo ciekawe miasto, położone całkiem blisko stolicy Belgii. Na uwagę zasługuje tutaj z całą pewnością niesamowity gotycki Ratusz wraz z okalającym go rynkiem oraz najstarszy w krajach Beneluksu Uniwersytet Katolicki. Oprócz uniwersytetu zwiedziliśmy również: kościół św. Piotra, Bibliotekę, Katedrę oraz zespół klasztorny Beginek.

W drugim dniu naszego pobytu udaliśmy się do Brukseli, czyli miasta najczęściej kojarzonego z Belgią. Tam udało nam się zobaczyć m.in. pl. Luxemburg, Pałac Królewski wraz z otaczającym go parkiem, Parlament Belgijski, Bibliotekę Królewską, Kościół NMP, dzielnicę Maroles, Pałac Sprawiedliwości, Plac Sablon, Muzeum Sztuk Pięknych oraz Muzeum Instrumentów. Po odpoczynku i ciepłym posiłku udaliśmy się na Grand Place do Manekin Pis czyli sikającego chłopca. Choć trudno w to uwierzyć, ta zabawna figurka jest prawdziwym symbolem miasta, doskonale znanym przez turystów z całego świata. Dodatkową atrakcją dla nas był drugi z najbardziej kojarzonych symboli w Brukseli- Atomium. Ten gigantyczny model atomu żelaza został wzniesiony pod Brukselą już w 1958 roku. Zdecydowanie największą atrakcją w Atomium jest wspaniały taras widokowy, znajdujący się w jednej z najwyższych kul. Można z niego podziwiać panoramę niemal całej Brukseli.

Trzeci dzień naszego wyjazdu studyjnego okazał się być najważniejszym. Zostaliśmy zaproszeni przez Posła do Parlamentu Europejskiego. W samej Brukseli zostaliśmy odebrani przez stażystę, który zaprowadził nas do Muzeum Historii Europejskiej. Po zwiedzeniu muzeum, zostaliśmy zaprowadzeni do Parlamentu Europejskiego. Najpierw odwiedziliśmy biuro Posła Andrzeja Grzyba, gdzie zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez wszystkich asystentów w biurze. Następnie spotkaliśmy się z tłumaczami pracującymi na Sali Plenarnej. Opowiedzieli nam oni o swojej trudnej pracy, ale także dali nam kilka cennych porad dotyczących nauki języków. Następnie nadszedł czas spotkania z Posłem Andrzejem Grzybem. W jego biurze rozmawialiśmy w bardzo przyjaznej atmosferze na wiele rozmaitych tematów. Poseł opowiedział nam o swojej pracy i podzielił się spostrzeżeniami z działalności Parlamentu Europejskiego. W dalszej części spotkania udaliśmy się razem na przepyszny lunch. Po lunchu i pamiątkowych zdjęciach musieliśmy pożegnać się z Posłem, nie był to jednak koniec naszych atrakcji. Ostatnim etapem trzeciego dnia wyjazdu była wizyta w Parlamentarium. Jest to świetne, interaktywne muzeum przybliżające najważniejsze zagadnienia dotyczące Unii Europejskiej oraz jej państw członkowskich. Po zwiedzaniu tego miejsca zostaliśmy odprowadzeni na pociąg i tak zakończył się dzień trzeci.

Czwarty dzień to czas powrotu do codzienności. Pani przewodnik Maria Kozińska odprowadziła nas na Lotnisko skąd udaliśmy się w drogę powrotną do Polski. Wyjazd studyjny do Belgii był bardzo udany. Odwiedziliśmy wiele interesujących miejsc, poznaliśmy wiele ciekawych osób. Wszyscy zgodnie przyznaliśmy, że było to dla nas niezwykłe doświadczenie, które z pewnością warto powtórzyć. Mogliśmy także sprawdzić nasze umiejętności językowe na co w głównej mierze liczyliśmy. Kończąc, chcielibyśmy podziękować Panu Wójtowi Cezaremu Krasowskiemu, Radzie Gminy Brudzew, opiekunom ze Szkoły Podstawowej w Brudzewie pani Agnieszce Ordon i pani Aleksandrze Stefańskiej oraz Posłowi Andrzejowi Grzybowi za zorganizowanie tak wspaniałego wyjazdu.

Zwycięzcy konkursu
Mateusz Graliński, Krzysztof Dębowski, Dominika Werc.